19/8 Skolfoto & Dans

Hejhej! Har tagit skolfoto idag och jag såg förjävlig ut. Det blir inget roligt kort det där inte! Skrev aldrig igår, hade fullt upp! För det första var det första skoldagen. Fick mitt nya schema och jag har  jobbiga dagar framför mig... Slutar 15:30 varenda dag! Jippi! Efter skolan cyklade jag hem och åt lite men sedan var det dags att åka iväg igen. Jag var på ett möte på kulturskolan. Ska nämligen börja på privatlektioner i sång nu nästa vecka. Det ska bli jätteroligt och läraren verkar toppen! :D Maria heter hon och hon ska alltså hjälpa mig inom sången. Jag var där med Viktoria och Johanna. Trevliga är dom! :)
Fick första läxan igår också. En franska läxa där jag ska skriva om min sommar. Tror jag ska be min kompis Pierre hjälpa mig lite. Killen är ju faktiskt från Frankrike!
Snart börjar dansen på Entré också. Jag dansar showdans och har världens bästa lärare, Emma. Sist jag dansade var på vårshowen som Entré har varje år. Då dansade jag och min grupp till låtarna "Circus" med Britney Spears och "Good thing" med Marie Picasso. Det var en riktigt rolig helkväll med ett fullsatt Nya Parkteatern.
Vi såg de sista stegen gruppen före gjorde. Våran låt sätts igång och de andra dansarna springer ut. Vi räknar takten och kommer ut som zebror. Man ser pupliken och hur mycket folk det är! Nervositeten är hög men allt släpper när jag kommer ut på scenen. Vi vet att det bara är och köra. Det gör vi och när vi springer ut och är klara hör vi publikens applåder.


"Circus" med Britney Spears

"Good thing" med Marie Picasso




Slänger in en bild på dagens outfit också!


Jeansskjorta - Gina tricot
Leggings - Gina Tricot
Strumpor - H&M

Puss&Kram Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0