16/11 ...

Jag fick en idé efter att jag läst en otroligt duktig killes blogg (du vet nog vem du är, om du läser min blogg det vill säga) : jag ska beskriva min drömkille.

Jag tror att många skriver och säger att utseendet på drömkillen/-tjejen inte spelar någon roll, och till viss del stämmer det nog för de flesta. Men alla har någonting som man tycker är attraktivt hos en annan person. Även jag. Jag är riktigt svag för brunt hår, gärna bruna ögon. Han ska ha ett moget utseende, inte se ut som en liten pojke. :) En lång kille är nästan ett måste, eftersom att jag är lång själv. Men egentligen, och nu är jag ärlig, spelar utseendet inte så stor roll. I slutändan är det insidan jag faller för. Inte utsidan.

Insidan då. Det är svårare, tycker jag. Jag faller för charmiga och romantiska killar. Glada och omtänksamma killar som har humor och som visar sitt intresse ganska tydligt.
Men det är viktigt att det finns en allvarlig sida med i bilden också. Jag ska kunna prata med honom om allt som faller mig in, oavsett vad det handlar om. Och han ska lyssna. Han måste kunna prata om känslor. Berätta hur han känner, för mig och om allt annat som händer i livet.
Jag måste veta att han finns där om det skulle bli för mycket, och han ska veta att jag står vid hans sida också.
Men det viktigaste av allt, vi ska ha roligt ihop. Skratta mycket åt mycket, och han ska gilla min töntiga humor. För det har jag, töntig humor alltså.. 
Han ska tycka om mig för den jag är. Inte den han vill att jag ska vara. 
Jag ska kunna gå runt i mjukisbyxor och vara osmikad, och han ska kunna gå ut på stan med mig ändå. Och vara stolt. 

Han ska älska mig för den jag är..






Kommentarer
Postat av: Anonym

du förtjänar den killen som får dig att må så, för de finns ingen som dig<3

2009-11-16 @ 21:04:33
URL: http://heyjull.blogg.se/
Postat av: Elin, svar till min Julia

Åh, gumman.. <3 Du är världens bästa, det är du verkligen! I love u.

2009-11-16 @ 21:07:00
URL: http://eeelliiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0