22/11 God morgon!

Jag gick upp för ett tag sedan. Kom hem väldigt sent igår, så jag passade på att sova länge idag.
På tal om igår:

Jag, Julia och Therese började köa 18.15 ungefär. När vi kom till Conventum här i Örebro, möts vi av tjejer med färgat rosa hår, svarta ögon och piercingar. Vi började undra om vi kommit fel, men vi ställde oss i kön i alla fall. När klockan var 19.00 började det komma mer och mer folk. Bakom oss fylldes kön på, och var till slut så lång att vi inte såg hela.
Vid 19.30 började de släppa in folk, och vi skyndade av med jackorna för att hinna få så bra platser som möjligt. Det fick vi också, allra längst fram.

Förbandet, som jag inte kommer ihåg namnet på, var inte alls min typ av musik. Vi började förstå att tjejerna med rosa hår var där för deras skull. En blandning av hårdrock/punk spelade dem. Som sagt, inte min typ av musik.

När det var dags för tAKiDA höjdes förväntningarna. Till och med jag skrek när de gick in på scenen, konstigt nog. De var i alla fall otroligt bra. De spelade några av de bästa låtarna som man kunde sjunga med i och det var sådant drag hela tiden, skitkul!



Förbandet











tAKiDA



Att jag ska gå om tAKiDA håller en till konsert här i Örebro är jag helt säker på!




Tack mina underbara för en väldigt rolig kväll! :)

Puss Elin




Kommentarer
Postat av: tara

fin blogg!

spana in min blogg, du kommer inte ångra dig! :)

2009-11-22 @ 12:11:20
URL: http://ttaram.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack själv :D <3

2009-11-22 @ 14:43:49
URL: http://tthheresse.blogg.se/
Postat av: ewa

Hittat dig via bloggtrafik.

Du vet kanske att gruppen som gör musiken till nya Robinson, Corroded, kommer från samma ort som Takida!! Lyssna på dom !

Hej från mej.

2009-11-24 @ 18:24:18
URL: http://ewahjonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0