8/1 Fredag!

På begäran av min kusin Anna, ska jag försöka uppdatera bloggen lite oftare. Kan hålla med om att det är lite dåligt ibland, men jag har inget att skriva om. MEN, jag ska bli bättre på uppdateringarna! Jag lovar.

Igår var jag hemma hos just Anna. Vi planerade att laga mat och titta på film. Vi möttes utanför Krämaren och gick sedan till ICA för att handla mat inför kvällen. Jag som alltid har svårt att komma på något att äta, bidrog inte till mycket av idéerna, men vi bestämde oss för köttfärssås. Som den nyttiga person min kusin är, kom hon på idén att ha i röda linser i köttfärssåsen. Jag har aldrig ätit röda linser, men varför inte prova? Så det körde vi på.

Väl hemma hos Anna tog vi det lugnt och tittade på bilder och lyssnade på musik på datorn, men sedan var det dags för maten. Vi plocakde fram alltihopa, och började sedan.
Vi la i grundingredienserna och Anna kommer på idén att även ha i hackad kalkon. Jag är som sagt öppen för förslag, men hackad kalkon i en köttfärssås lät väl lite sådär. Vi hade dock i kalkonen i alla fall. Så, resultatet blev köttfärsås med kalkonkött, majs och röda linser. Kan säga att det var riktigt gott! Faktiskt!

Vi åt mat och tittade på "P.S. I love you". En riktigt sorglig film, men gud så bra!

Mätta och belåtna efter maten, satte vi oss i sängen och lyssnade på musik. Bara tog det lugnt och skrattade. Som alltid med denna underbara Anna!
Jag citerar henne: Du är min själsfrände, min vän, min kusin, min familj. Du är som en syster.
För så är det. ♥

Ikväll får vi gäster hem hit. Det är pappas jobbarkompis Mats och hans fru Inger som ska äta middag med oss. Jag kommer dock inte att spendera hela kvällen med dom. Jag ska titta på tv och ta det lugnt bara. Ganska skönt, även fast det är fredag. En lugn dag står på schemat alltså.

Nu ska jag ta en paus ifrån datorn.

Ha en bra dag!
Puss Elin





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0