5/10 I was made for you

Why do we always want what we know we can't have?

Det är något som stämmer in exakt på mig. Jag har en tendens att falla för killar som jag vet att det inte kommer funka med. Befinner mig väl lite i den situationen just nu, och jag har ingen aning om vad jag ska göra. Jag vet verkligen inte.

Vad är det då som gör att vi alltid vill ha det vi vet att vi inte kan få? 
Varför fortsätter vi, även fast vi vet att det kommer såra oss i slutändan?

Jag har inte svaret, och det har kanske inte ni heller. Men jag vet hur det känns. Jag vet verkligen hur det känns att vara förälskad och sårad på samma gång, av samma person. En person som du älskar men som du samtidigt kan bli så otroligt sårad av. För ni vet väl att det är det som gör mest ont?
Att bli sårad av den du älskar. Varför ska det vara så otroligt svårt att lägga allt bakom sig, gå vidare?

Det bara går inte. För vi kan inte leva utan det vi älskar. Det spelar ingen roll att det sårar dig. För samtidigt som det sårar dig, gör det dig så jäkla glad. Det får dig att må bra, det får dig att skratta och le, det gör dig lycklig.

Men någonstans så vet du.. den här personen kommer aldrig att bli din. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0